Bel: +31 162 714 450
Logo D-Side Telecom

Zakelijke VoIP telefonie oplossingen van D-SIDE

VoIP Telefonie

VoIP-telefonie wordt veel gebruikt in zakelijke telefonie. Wanneer u VoIP telefonie gebruikt (Voice over Internet Protocol) betekent dat dat u belt via internetverbindingen in plaats van traditionele telefonienetwerken. Echter wordt er bij VoIP wel gebruikgemaakt van een digitaal telefoonnetwerk waardoor de gesprekskwaliteit helder is, dit in tegenstelling tot digitaal bellen zoals bijvoorbeeld via: Microsoft Teams. Een VoIP telefooncentrale staat niet in uw pand maar op internet, daarmee biedt VoIP veel flexibiliteit in functies en schaalbaarheid. U bent met VoIP niet gebonden aan een vaste locatie en kunt werken waar u wilt, met een vast nummer, ook op uw mobiele telefoon.

Vast nummer, geen vaste centrale

Door gebruik van een digitale telefooncentrale kunnen vaste nummers gebruik worden. Maar deze kunne ook gekoppeld worden aan een mobiel toestel.

Flexibiliteit

VoIP-systemen bieden geavanceerde functies zoals voicemail naar e-mail, conference calling, gemakkelijk doorschakelen en meer. VoIP-telefonie is niet gebonden aan een specifieke locatie, wat flexibiliteit biedt voor gebruikers die op verschillende locaties werken.

Schaalbaarheid

VoIP-systemen zijn doorgaans gemakkelijk schaalbaar, waardoor bedrijven eenvoudig extra gebruikers kunnen toevoegen of verwijderen zonder grote infrastructurele wijzigingen.

Lage kosten

VoIP-telefonie is voordeliger dan traditionele telefoniediensten, vooral voor internationale gesprekken. Het maakt gebruik van bestaande internetinfrastructuur, wat de behoefte aan aparte telefoonlijnen kan verminderen.

Bij D-SIDE regelen we de inrichting van een VoIP oplossing van A tot Z!

Bij D-Side ontzorgen wij u graag bij de inrichting van uw VoIP omgeving. We zorgen voor de benodigde telefoonnummers en koppelen deze aan de juiste toestellen en andere belgroepen, we stellen een voicemailbericht, keuzemenu en een telefonische wachtrij in. Uiteraard regelen we je porteringen en opzeggingen ook. En indien gewenst koppelen we de VoIP telefooncentrale met externe systemen, zoals een CRM systeem. Zodat je direct de klantgegevens bij de hand hebt zodra je door je klant gebeld wordt.
VoIP Koppeling inrichting

Veel gestelde vragen over VoIP telefonie

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol, een technologie die spraakcommunicatie via internet mogelijk maakt, ook wel internetbellen! Je belt dus over het telefoonnetwerk via internet naar IP-adressen, hierdoor ervaar je een optimale gesprekskwaliteit.

Doordat VoIP gebruikmaakt van een digitale telefooncentrale biedt dit veel voordelen. Zo verbetert het de communicatie-ervaring en mogelijkheden met een flexibel en schaalbaar VoIP-systeem, met de mogelijkheid tot koppeling met CRM-systemen en aanpasbare wachtmuziek, keuzemenu, telefoongroepen en eenvoudige door- en nachtschakelingen. Daarnaast maakt de integratie met een mobiele telefoon alles nog flexibeler en vergroot je de bereikbaarheid voor de klant.

VoIP telefonie maakt gebruik van een digitale telefooncentrale en is daarom niet gebonden aan een locatie en kan overal waar internet toegang is worden gebruikt. Bellen met VoIP kan via een vast of draadloze VoIP telefoon op de werkplek, via de computer met bijvoorbeeld een gekoppelde headset of via de app op een mobiele telefoon. Verder zijn een of meerdere  VoIP telefoonnummers nodig (en een SIP account).

Bellen met VoIP gaat over een internetverbinding, en daarom is een veilig netwerk essentieel. Hoewel VoIP over het algemeen als veilig wordt beschouwd, is het wel van belang om de beveiliging van de VoIP-implementatie te waarborgen. Denk hierbij aan encryptie (TLS (Transport Layer Security)), authenticatie, firewall-configuratie en monitoring en logging. Het specifieke beveiligingsniveau kan variëren afhankelijk van de gebruikte apparatuur, configuratie en beleidsmaatregelen.

Omdat het bellen met VoIP over het internet gaat heb je geen fysieke telefoonlijnen nodig. Heb je internet dan ben je dus bereikbaar, zo ben je flexibel en vergroot je je bereikbaarheid voor je klanten.

Wil je meer weten over VoIP?